fbpx

Europcar sætter på festivalen Heartland fokus på bekæmpelse af spirituskørsel ved at uddele gratis engangsalkometre og hylde ‘The Designated Driver’ – den ædru chauffør.

23.000 mennesker deltog sidste år i Heartland, der den 13. til 15. juni løber af stablen for niende gang ved Egeskov Slot på Fyn. Festivalen danner i år partnerskab med biludlejningsselskabet Europcar om initiativet ‘Celebrating the Designated Driver’, som hylder festivalgæsten, der forbliver ædru og sørger for sikker transport til og fra festivalen. Målet er at øge opmærksomheden om spirituskørsel og undgå, at folk kører beruset hjem. 

Partnerskabet med Europcar giver os mulighed for at snakke om denne vigtige sag på en god måde, uden nogen løftet pegefinger, hvor vi belønner vores gæster, som påtager sig et aktivt ansvar og kører deres medgæster sikkert hjem.

Ulrik Ørum-Pedersen, direktør for Heartland.

Under festivaldagene vil Europcar uddele op mod tusind gratis engangsalkometre på parkeringspladsen før og efter de store koncerter. På festivalpladsens Euopcar-loungeområde kan ‘The Designated Drivers’ vinde unikke VIP-podiepladser til de største koncerter.

I vores loungeområde inviterer vi til, at festivalgæster kan komme og slappe af og hygge sig. Samtidig vil vi herfra afholde en række konkurrencer for de chauffører, der holder sig ædru. De kan deltage i konkurrencerne før alle koncerter på hovedscenen, og der trækkes løbende lod om de eksklusive podiepladser. Vi ønsker at gøre noget ekstra for den ædru chauffør og hylde ansvarligheden.

Morten Weber, Head of Marketing hos Europcar Danmark.

Flest spiritusulykker i festivalsæsonen

Tal fra Danmarks Statistik fra 2023 viser, at ni ud af ti spiritusbilister er mænd, og at mere end hver tredje person, der har kørt spirituskørsel, er mellem 17 og 29 år. Ifølge Rådet for Sikker Trafik sker der flest spiritusulykker om sommeren.

Spirituspåvirkede bilister er involveret i hver femte dødsulykke i trafikken, og dem sker der flere af i sommermånederne. Vi mener derfor, det er vigtigt at sætte endnu mere fokus på emnet i løbet af sommerens travle festivalsæson.

Morten Weber, Head of Marketing hos Europcar Danmark.

Alkometrene, der uddeles på Heartland, er tiltænkt at skulle indikere køreevne og skabe opmærksomhed om alkoholindtaget hos festivaldeltagere. De fungerer ved at skifte farve baseret på spiritusindtaget, fra hvid til rød ved en alkoholpromille over 0,5, mens ingen farveændring indikerer en promille under 0,5.

Læs mere om partnerskabet mellem Heartland og Europcar Danmark her: www.heartlandfestival.dk/europcar

MitOdense – det, der samler os

MitOdense anvender cookies. Ved at bruge mitodense.dk, har vi behov for at du godkender vores brug af cookies på siden. Cookies er lovpligtigt at informere om og med til at gøre din oplevelse bedre.   Læs mere