fbpx

Odense Boldklub og Red Barnet har indgået et flerårigt partnerskab med fokus på at skabe stærke fællesskaber og positive oplevelser for børn i udsatte positioner.

Alt for mange børn i Danmark føler sig ensomme, alene og isolerede. Fritidsaktiviteter, børnefødselsdage, ferier og basale fornødenheder, som tre måltider om dagen, er noget de fleste børn tager for givet, men som ikke alle børn i Danmark har adgang til.

Som ny forandringspartner for Red Barnet skal OB være med til at hjælpe de børn, som har allermest brug for det.

Selv om Danmark er et rigt land, vokser alt for mange børn op i fattigdom. De står uden for fællesskabet, har færre glæder i livet end andre børn og mange flere bekymringer. Vi glæder os til samarbejdet med OB og er virkelig taknemmelig for den hjælp, vi modtager. Det gør, at vi sammen kan gøre endnu mere for at sikre, at børn der vokser op i fattigdom, får hjælp til at komme ind i trygge fællesskaber og bliver en del af et aktivt fritidsliv.

Johanne Schmidt-Nielsen, generalsekretær i Red Barnet.

Gennem et flerårigt partnerskab med ambitiøse mål, vil OB gennem forskellige aktiviteter, sammen med spillere og fans, støtte Red Barnets arbejde. Der er allerede nu planlagt salg af fan t-shirts, hvor alt overskuddet går til Red Barnet samt forskellige støtte-aktiviteter til Red Barnets årlige landsindsamling – blandt andet auktion af spillertrøjer med Red Barnet-logo.

Børn skal ind i fællesskabet
Som traditionsbunden fodboldklub fra 1887 går OB op i at hjælpe, etablere og styrke sammenhold for børn og unge på Fyn ved at skabe gode relationer og inkluderende fællesskaber.

Social bæredygtighed er en vigtig brik i vores Strategi 2026, og det har derfor været vigtigt for os at finde den helt rigtige CSR-partner. Gennem samarbejdet med Red Barnet tager vi ansvar, og vi sætter fokus på en vigtig dagsorden, når vi nu selv går ind i kampen mod mistrivsel blandt børn og unge. Vi ønsker at bidrage til Red Barnets arbejde, ikke blot økonomisk, men også gennem aktiviteter, hvor vi kan få børn, der står alene, til at blive en del af et større fællesskab. Gennem donationer og en række forskellige indsatser lokalt og sammen med spillere og fans vil vi løbende rejse midler, som går til Red Barnets arbejde for at skabe bedre trivsel gennem inkluderende og positive fællesskaber.

Jack Jørgensen, kommerciel chef for OB.

OB og Red Barnet har allerede taget hul på samarbejdet, da en række familier i udsatte positioner var inviteret på Nature Energy Park til sæsonens første superligakamp mod Randers FC, ligesom OB’s akademihold i denne sæson vil spille med Red Barnet på trøjen.

Som en del af partnerskabet vil flere af OB’s superligaspillere desuden besøge Red Barnets ferielejr i Hesselager lørdag den 5. august for at skabe gode oplevelser for børnene og styrke fællesskabet.

MitOdense – det, der samler os

MitOdense anvender cookies. Ved at bruge mitodense.dk, har vi behov for at du godkender vores brug af cookies på siden. Cookies er lovpligtigt at informere om og med til at gøre din oplevelse bedre.   Læs mere